אלוף פיקוד הדרום: "לחמאס אין תחליף כעת ברצועה"

    אברהם זילבר No Comments on אלוף פיקוד הדרום: "לחמאס אין תחליף כעת ברצועה"
    23:34
    20.05.24
    נתי קאליש No Comments on מיצג אמנותי בבית שמש: צילום ילדי החלאקה ברקע ציון הרשב"י

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "התחליף לחמאס הוא צה"ל וכאוס שלטוני. חוץ מחמאס אין ציר שיכול להחזיק, הרשות לא יכולה לשלוט וצריך לקחת את זה כאמירה שאין עליה עוררין." כך נשמע אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן בכינוס עם ראשי רשויות מכל רחבי הארץ.

    במפגש שהתקיים בקיבוץ נחל עוז כ-9 חודשים לסיום מבצע 'צוק איתן' בעזה אמר תורג'מן כי "בעזה יש שלטון עצמאי שמתנהל כמדינה, יש ממשלה ותוכנית שנתית, גופי ביצוע וגופי בקרה. בתוך המדינה יש ריבון שנקרא חמאס ויודע לממש את הריבונות באופן גבוה. נכון לעכשיו, לחמאס אין תחליף כריבון בתוך הרצועה".

    תורג'מן אף הסביר את דבריו "התחליף לחמאס הוא צה"ל וכאוס שלטוני. חוץ מחמאס אין ציר שיכול להחזיק, הרשות לא יכולה לשלוט וצריך לקחת את זה כאמירה שאין עליה עוררין. ברצועה יש ארגוני טרור נוספים שהמערכה מולם מתמשכת, ובין הלחימות וה'סבבים' יש תקופות של שקט. אבל זה לא זבנג וגמרנו."

    להערכת תורג'מן "במצב הנוכחי לא ניתן להכריע את חמאס. לנו ולחמאס יש אינטרסים משותפים גם במציאות הזאת, שזה שקט ורגיעה לצמיחה ושגשוג".

    תורג'מן שמסיים בחודשים הקרובים את תפקידו כאלוף פיקוד הדרום הוסיף כי "אני לא יודע איך ייראו המערכות הבאות, צריך לדעת שכשהולכים להישג משמעותי ייקח יותר מחודש וצריך להיערך למציאות כזאת. מבחינת חמאס כמות ההרוגים או כמות התקיפות שלנו לא מהווים מדד להצלחה או אי הצלחה. מה שחשוב לו זה שהוא לא הפסיד ושהוא נשאר בשלטון וכך אכן היה עד עכשיו".



    0 תגובות